Образователните проекти имат вече дългогодишна история в България. Техните резултати са приемани от обществото с различни нагласи и реакции. Те често почиват на едностранчива или „изкривена“ информация за тях. Една от причините това да се случва е и липсата на оценка на въздействието на програмите и проектите върху образователната система. Тази книга е опит за изследване влиянието на програмните инициативи и проектните интервенции върху развитието на образованието в България с концентрация върху неговото управление. Един от основните акценти в изложението е анализ на причините и препятствията при изпълнението на образователните проекти в България на различни равнища, които са и основно предизвикателство и за тяхното бъдещо управление. В монографията е направен опит и да се идентифицират „нишите“ за бъдещи проектни интервенции, които биха могли да намерят място в започналата вече дискусия за стратегия за развитие на образованието в България.
Глава първа. Програмни инициативи и проектни интервенции – управленски подход в образованието
I.1. Институционални ресурси за промяна: анализ на управленски подходи
I.2. Проектните интервенции в образованието в контекста на новия мениджмънт
I.3. Програми и проекти за развитие на образованието в България
Глава втора. Проектните въздействия: опит за аналитична оценка
II.1. Проектите в образованието и промените в образователната система
II.2. Образователните проекти и образователните институции
II.3. Проектни инициативи за образованието и квалификацията на индивида
Глава трета. Проектното управление – предизвикателства, техники и инструменти
III.1. Причини и препятствия при инициирането и изпълнението на проекти в образователния сектор в България
IIІ.2. Техники и инструменти за работа по проекти